6 pași pt. eficientizarea firmelor de proiectare/instalatii – 6 

Vizionaţi acest scurt material VIDEO,  pentru a vedea în câţiva paşi cât de uşor este acest lucru, folosind software-ul BossInfo Project. Destinat firmelor mici de proiectare-arhitectura, instalatii.

Vizionaţi acest scurt material 

VIDEO

, pentru a vedea în câţiva paşi cât de uşor este acest lucru, folosind software-ul BossInfo Project.

 
 
Odoo - Sample 1 for three columns

Doresc să programez o prezentare skypeGRATUITĂ,pentru a afla mai multe detalii

Doresc a prezentare prin skype

Odoo - Sample 3 for three columns

Doresc acces imediat la Online demo pt testare 30 zile + 1 consultanta de 2 ore prin skype, toate GRATUIT

Doresc acces demo

Cum sa eviti sa fii intre cei 6 din 10 care esueaza in implementarea unui sistem ERP

Unul dintre cele trei capitole din acel material, s-a referit la gradul de maturitate a sistemului de management a firmei. Mai precis: in ce masura sunt stabilite regulile jocului referitor la activitatea de zi de zi in cadrul firmei.

Pana acum, in serialul de 6 pasi pentru eficientizarea firmelor de proiectare/instalatii, am discutat exclusiv despre modul de utilizare a unui software de management. Numai  si numai despre aspectul tehnic al implementarii si utilizarii unui software ERP.

De data asta va propun o dezbatere despre latura de management al proiectului de implementare a unui software ERP.Sunt ferm convins ca acesta este un lucru tot atat de important ca si latura tehnica a implmentarii unui software ERP.

 

Odoo image and text block

Cum ne-am lovit de acest aspect?

Mare parte a echipei BossInfo, vine din domeniul consultantei de management si utlerior, abia din 2010 am “migrat” catre domeniul informaticii aplicate in managementul firmelor.

Atunci, cand am facut aceasta schimbare de macaz in activitatea firmei noastre, am crezut, ca va fi o schimbare definitiva si trecem de la management la informatica. Am crezut ca managementul nu mai e la moda, va fi inlocuit in totalitate de informatica si firmele care sunt interesate in eficientizarea activitatii, vor trece pur si simplu la utilizarea unui software, care va rezolva toate problemele lor.

Am trait cu aceasta convingere, pana ce am ajuns la finalul implementarii primelor proiecte ERP si ne-am dat seama ca degeaba avem o unealta sofisticata, daca nu existe reguli clare de utilizare a  acestora. Cultura de management a firmei nu este pregatita  pentru utilizarea acestuia.

Odoo image and text block

Ce inseamna sa avem cultura de management pregatita pentru implementarea unui ERP

Reguli de management al documentelor

  • utilizare de registre. Exemplu: registru de intrari iesiri, registru de comeniz, registru contracte
  • pastrare, indosariere, grupare a documentor referitoare la activitati: fizic sau electronic, nu conteaza, dar sa fie pastrate, grupate de exemplu ofertele, comenzile, contractele etc.

 

Produse, servicii clar definite

De regula in sisemele ERP sunt cateva baze de date fundamentale: baza de date a produselor (serviciilor) si baza de date a partenerilor (client, furnizori).

Ce inseamna sa le avem clar definite?

  • produse: cate produse/servicii avem, denumire clara a acestora, pretul acestora sau modul de calcul a perturilor.
  • parteneri (clienti, furnizori): o lista cu acestea cu toate datele de contact

 

Reguli, metode de urmarire planificare a activitatilor

Probabil acest capitol este cel mai „dureros” pentru firmele de proiectare/instalatii. Capitolele anterioare banuiesc ca sunt puse la punct cat de cat, fiindca natura activiatii cere acest lucru (reglementari legale).

 

Ce inseamna sa fie aplicate reguli sau metode de planificare, urmarire a proiectelor?

  • planificare resurselor: sarcini clar definite, cu responsabilii acestora, termene pentru sarcini si proiecte, planificarea orelor/zilelor alocate pe sarcini si inclusiv pe proiecte
  • urmarirea si documentarea activiatilor, inregistrarea activitatilor proiectantilor. Cat si ce a lucrat fiecare proiectant in parte?
  • analiza consecventa a proiectelor din perspectiva planificat vs. realizat. Ma refer la analize regulate, nu numai atunci cand ne dam seama ca am depasit limitele. Analize din punct de vedere financiar a proiectelor.

Daca situatia nu este atat de imbucuratorare, dar exista vointa de imbunatatire, de eficientizare, atunci va ajutam cu mare drag

si consideram ca noi suntem echipa ideala pentru acesta, fiindca suntem printre putinii care au pregatire in ambele domenii

importante pentru acesta:  management si informatica.

Vreti sa aflati in ce masura sunteti pregatiti pentru implementarea unui software ERP?

Va punem la dispozitie un chestionar de evaluare in acest sens.

Nu aveti altceva de facut, decat sa ne dati adresa de e-mail si numele Dvs. si va punem la dispozitie un chestionar de evaluare in acest sens. .